Rozhovor s nami pre Noizz.sk

Rozhovor s nami pre Noizz.sk

Slováci vymysleli puzzle mapy z dreva: Využívame hravosť ľudí, aby sme ich niečo naučili

Určite si už aj ty niekoľkokrát počul, že na otázku „prečo“ padla odpoveď „lebo medveď“. Takto vtipne len s menšou obmenou nazval svoj nápad aj Juraj, ktorý vytvára hry z dreva. Do svojho tímu si zavolal aj Eriku a Paťa, s ktorými projekt posúvajú ďalej. 

V portfóliu startupovej značky Lebo Mädveď nájdeš hry s názvom Mapuzzle či Šalené pexeso. Zabaviť sa tak môžeš pri regiónoch, krajoch či okresoch Slovenska a dokonca sa pri tom aj niečo naučíš. 

Na marketoch sa s vašimi hrami ľudia hrajú a nič si nemusia kúpiť. Plánovali ste to tak?

Erika: V prvom rade nám ide o to, aby sme ľudí vzdelávali. Z vlastnej skúsenosti vieme, že mapu Slovenska málokto ovláda. Využívame teda hravosť ľudí, aby sme ich niečo naučili. Rozvíjame spoluprácu so zákadnými školami a vzdelávacími inštitúciami, ktorým ponúkame naše vzdelávacie produkty v niektorých prípadoch výhodnejšie.

Lebo Mädveď je vtipný názov. Zhodli ste sa na ňom jednohlasne? 

Juraj: Zhoda bola jednohlasná, lebo bol iba jeden hlas. Keď som názov vymýšľal, bol som ešte sám. Vzniklo to spontánne, ale potom, keď sme sa dali dokopy ako tím, pýtal som sa, či s tým všetci súhlasia. Je to ľahko zapamätateľné a vtipné.

V akej fáze vývoja projektu ste sa teda dali dokopy? 

Juraj: Ja som na tom pracoval už asi dva roky. Som dobrý v rozvíjaní nápadov a prinášaní nových myšlienok, no dobrý projekt nie je iba o tom. Mal som hotové už prvé produkty a ľuďom sa to páčilo. Potreboval som ale ľudí, ktorí sú dobrí aj v iných sférach. V tom mi pomohol aj program Perry Talents.

Čo je Perry Talents? 

Juraj: Perry Talents je nový start-up inkubátor v Bratislave. Prihlásil som sa do nultého ročníka, im sa to páčilo a videli zmysel v podpore môjho projektu. Dostal som sa do kontaktu s profesionálmi z fachu, ale aj s inými tímami a ich projektmi. Medzi nimi som bol jediný, ktorý bol v tíme sám. Videl som, že viacerým v skupine to ide lepšie. Podvedome som začal hľadal niekoho, kto mi do tímu zapadne. 

 Ako ste sa teda dali dokopy? 

Erika: Študovali sme spolu na VŠVU na Katedre architektúry. V jednom ročníku študuje zhruba 5 ľudí a teda sme mali vertikálne ateliéry. To znamená, že v jednom ateliéri sú študenti z druhého aj šiesteho ročníka. Všetci sa navzájom poznáme a stretávali sme sa veľmi často. 

Ako ste si rozdelili prácu? 

Juraj: Poňali sme to tak, že my sme jeden medveď. Ja som tá hlava, keďže som do projektu dal najviac nápadov a riešim stretnutia a kontakty s ľuďmi. Erika je srdce projektu, pretože má všetko administratívne a marketingové pod palcom, taký kontakt s verejnosťou. Paťo je rukami projektu, pretože je dobrý v detailoch a vyzná sa v technológiách. Baví ho navrhovanie a prototypovanie, on nápad dokope do pekného konečného výsledku.

Ako prebieha tvorba nového nápadu? 

Erika: Nápady vznikajú rôzne. Niečo vzinkne samo, spontánne, ako výsledok vzájomného brainstormingu. Často ale reagujeme na to a inšpirujeme sa tým, čo nám hovoria ľudia, čo by si priali a čo by bolo dobré spraviť. Alebo dostaneme výzvu, kde niekto potrebuje konkrétny produkt. 

Tvoríte z dreva. Prečo ste si ho zvolili? 

Erika: Kedže sme študenti architektúry, pracovali sme s materiálmi a technikami, ktoré poznáme: drevo, MDF, laser a 3D tlač. Textúra materiálu MDF je pre väčšinu našich produktov najlepšia. Ide o zvyšky dreva zlisované a zlepené dokopy. Je to zbytkový tovar, z ktorého vyrábame naše produkty na Slovensku. 

K pexesu sa viaže vtipný príbeh. Aký je?

Juraj: Ja mám pexeso rád preto, lebo v rodine sme ho vždy hrali. Môj otec pexesá dokonca zbiera a patrí do československého spolku zberateľov pexies. Momentálne má najviac pexies na svete, čo je okolo 5700. Keď mu chcem darovať také, ktoré nemá, musím ho vyrobiť. Jemu som vyrobil aj pexeso, ktoré teraz predávame ako produkt. Chcel som tejto úžasnej edukatívnej hre dať dôstojnú formu, ktorú si zaslúži.

Kde vás môžeme vidieť naživo? 

Juraj: Najbližšie ma budete môcť stretnúť na Drienku od 27. do 30. júna. 

Erika: Momentálne sme v procese dohadovania, čo sa týka festivalu Pohoda a Atmosféra. Stretnete nás ale určite aj na festivale vo Východnej začiatkom júla. 

Čo máte teraz v pláne? 

Erika: Máme načrtnuté ďalšie smery. Chceme expandovať do zahraničia, do okolitých krajín. Pracujeme na ich mapách. Čo sa týka slovenského trhu, chceli by sme na základe dopytu spraviť svet, Európu aj svetadiely. Chceme dokončiť geografickú líniu a potom rozbiehame projekty, ktoré sa netýkajú máp. Týkajú sa vzdelávania hrou, kde napríklad chceme zviditeľniť regióny Slovenska hrou Folketo založenou na princípe kvarteta.  

Martina Beňová, Noizz.sk

Pôvodný článok nájdete tu: https://noizz.aktuality.sk/big-stories/slovaci-vytvorili-znacku-lebo-madved/6cx9d2j?utm_campaign=fbnoizzorg&utm_medium=post&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR1dm_H2c3SZ001lsgmOJ7zhjthONl4FcT4mUhBASHu5mORcPji1ft2GRMI

Pridaj komentár

zatvoriť menu
×
×

Cart