Čo nás čaká v roku 2023?
Rok 2023 už je v plnom prúde a preto nám dovolte aby sme vám prezradili naše plány na tento rok. S našimi plánmi úzko súvisí aj všetko, čo sme spravili a dosiahli v roku 2022 tak sa poďme nato pozrieť.
V rok 2022 sa stalo niečo pre nás nečakané. Najpredávanejšou hrou bolo už klasicky naše Mapucle Slovensko okresy. Ale teraz prichádza prekvapenie - druhou najpredávanejšou hrou, alebo teda ako to radšej nazývame, najobľúbenejšou hrou pre Vás bolo Game of Ur.
Túto hru sme minulý rok predstavili v luxusnej verzii aj v talianskych Benátkach na medzinárodnej výstave Arts&Crafts Homo Faber.
Rozhodli sme sa teda pokračovať v navrhovaní dizajnu pre starodávne hry. Zistili sme, že nás baví dávať starým a polozabudnutým hrám nový šat a prinášať svetu ich kvality - dobrú hernú mechaniku, ktorá je overená časom, stovkami až tisíckami rokov.
NOVÉ STARÉ HRY Hnefatafl Ako prvú hru vydáme s najväčšou pravdepodobnosťou Hnefatafl, nazývaný aj ako vikingský šach. Fascinujúca hra, ktora bola obľúbenou v Európe ešte pred šachom. Najzaujímavejší aspekt je asymetria, kedy každý hráč má iný počet figúrok a iný cieľ v hre. Pochádza zo Škandinávie a veľkú popularitu dosiahla už v 4. storočí našeho letopočtu. Napriek veľkej obľubej hru pravdepodobne postupne vytlačil úspešnejší šach. Existuje viacero verzií a veľkostí hry Hnefatafl. V tomto momente testujeme vhodnú veľkosť a finálne detaily dizajnu.
Mancala Ďalšia časom overená hra, ktorej krása vyniká v jednoduchosti herného princípu, ktorú Vám čoskoro prinesieme. Mancala je jedna z najstarších hier na svete, ktoré sa aktívne hrajú doteraz. Najstaršie nálezy sa datujú až do 3 storočia našeho letopočtu. Pôvod hry nie je známy a odhaduje sa na oblasť blízkeho východu alebo Afriky. Názov Mancala pochádza z arabského naqala znamenajúce pohyb, čo dobre vystihuje túto dynamickú strategickú hru pre dvoch hráčov.
Šach Ako by sme mohli zabudnúť na najznámejšiu starodávnu hru. Nie je síce zabudnutá, ale do našej zbierky starodávnych hier jednoznačne patrí. Experimentálenjšie projekty Luxusné produkty Minulý rok sme vyrobili prvý prototyp hry Game of Ur Arts&Crafts s ktorým sme sa dostali na výstavu do Benátok. Táto verzia je vyrobená z masívneho dreva, s kvalitnými pántami, či magnetmi a vznikla vďaka spolupráce s Petrom Kvantom, umeleckým štukatérom, ktorý nám vyrobil umelý mramor na jednotlivé políčka. Po výstave sa nám hneď podarilo zopár týchto luxusných kúskov aj predať zväčša zahaničným zberateľom. Tento rok chceme pokračovať v tomto smere a ako prvé skúšame práve hru Mancala, ktoréj krása vychádza z jej jednoduchosti. Kto vie čo bude ďalšie na rade. Možno šach?
Veľké 3D Tatry
Vytvárať rôzne veľké a experimentálne verzie našich produktov nás láka od začiatku. Tento rok doknčíme náš dlhodobejší projekt 3D Tatier, ktoré budú slúžiť ako výstavný kus, či hra u nás v atelieri alebo na rôznych podujatiach. Bude to výzva a bude to krásne, veľké a náučné.
Gigantické hry pre verejný priestor Minulý rok náš Juraj vyrobil gigantický Game of Ur z látky, ktorý ste sa mohli zahrať na podujatiach na Slovensku, aj v Česku. Tento rok vyrábame Mancalu a Backgamon, s ktorými budeme organizovať hracie eventy vo verejnom priestore. Kto má záujem, nech sleduje @Mestocity.
Rozvoj mobilnej aplikácie Lebo Mädveď
Naša aplikácia v spolupráci s Incidental minds, má obrovský potenciál, ale uvedomujeme si, že sme len na začiatku. Tento rok máme v pláne nájsť financie a pokračovať s jej rozvojom. Rozvoj sa bude týkať celkového vylepšenia, lebo sme dostali dobrú spätnú väzbu, ale aj rozšírenie o nové geografické celky a možnosť prepnúť aplikáciu do iných jazykov.
Spolupráce Možno neviete, ale od minulého roka máme rozbehnutú spoluprácu s Fashion Revolution, ktorú v týchto momentoch finišujeme. Navrhli sme a vyrobili sme kolekciu hier Game of Clothes, ktoré sa tento rok dostanú do rúk študentom základných a stredných škôl v Česku, Maďarsku, Poľsku a na Slovensku. Tento set hier má za úlohu vzdelávať študentov v oblasti módneho priemyslu a dopadu vlastných rozhodnutí.
Minulý rok sme takisto pokračovali vo firemných spoluprácach. Vyrobili sme cez 600 hier, ktoré niesli logo a posolstvo uvedomelých firiem po celom Slovensku a Česku, ktoré sa rozhodli darovať svojim klientom a zamestnancom zmysluplné vzdelávacie hry pred Vianocami, ale aj počas roka. Tento rok sa opäť tešíme na niečo podobné. Rozvoj značky Lebo Mädveď Na záver sme si nechali možno to najdôležitejšie a to, že Lebo Mädveď potrebuje rásť do sveta. Ako sme sa projektom rozvíjali, došli sme do štádia, že sme pripravení Lebo Mädveď rozbehnúť medzinárodne. Čo bude znamenať aj čiastočný alebo celkový rebranding značky pre medzinárodné publikum. Milujeme názov Lebo Mädvěd, vždy to bude naša srdcovka, ale je čas posunúť sa ďalej. Držte nám palce.
Tím Lebo mädveď
Comments